zaterdag 13 maart 2010

Te genant voor nieuwe woorden

Kant de deur uit. Eurlings pleite. Bos vertrokken. Wilders in de gemeenteraad. Maar de mol in het torentje lijkt onverstoorbaar.

Ik had me voorgenomen om hier geen oud spul te serveren. Vandaag zie ik daarvan af. Zoveel kabinetten later is mijn brief aan Teflonharlekijn Kopsekant uit 2004 nog goed te gebruiken. Te goed.

U zong laatst op de radio
twee liedjes uit een musical:
Pepsi cola schept een band en
afmaken verbroedert

Maar ik kon het niet goed volgen
Kan ik het libretto krijgen?
Zou het graag eens willen lezen

Omdat wij een baby hebben
was ik enigszins vermoeid
Adrenaline heet de schat
en ze groeit ons
boven het hoofd

Slapen doet ze niet zoveel
maar de dokter zegt dat alles
na de knal wel over is
Definitief genezen
Want ze heeft de kernkrampjes

Ik denk aan u door merg en been
met smartelijke groeten,

Poefrat Grafpas

PS Ik kan niet wachten op uw glansrol
in Il Rollatore voor een
bomvol cabaret

Geen opmerkingen: