woensdag 31 maart 2010

De staat van de onderbuik

Er verschijnt van alles op pagina 1, behalve Rita. Hoezo? Heeft zij een plaspauze? Werkt ze te hard om de pers te kunnen spreken? Of is ze in de rouw, omdat ze de kroning tot Ammonia de Eerste op haar onderbuik moet schrijven?
Er zal wel weer een naamsverandering op til zijn, zodat we in haar daadkracht blijven geloven. Ik gok op KON. Dat rijmt op TON, geeft lucht aan Rita's ergernis en is toch recht-door-de-kolkende-zee: Kots Op Nederland.

De andere club aan die kant van het veld weet de media beter te vinden. Soms zelfs vrijwillig. De Partij Van de Voorhuid onderhandelt, of juist niet, maar krijgt wel aandacht. Uiteindelijk zal het niet veel uitmaken voor De Grote Aanpak; de vrijheid van meningsuiting met beide witte handjes aangrijpen om vaak te loeien dat het allemaal fout gaat door de teringturken en de kutmarokkanen.

Ik ben Nederlander. Ik voel me Nederlander. Ik houd van talen en het meest van de mijne. Bij wijze van eerbetoon wil ik aan het lexicon van Nederlandse scheldwoorden een nieuw woord toevoegen.
Een krachtig, kort manifest voor de onbesneden Vrijheid van meningsuiting en de Trots op mijn land:

Kopkaaskop!

Geen opmerkingen: