maandag 22 maart 2010

Schrikken

Enig idee hoeveel publieke omroepen we in dit reusachtige land hebben? 24, Dames en Heren! Ik zou ze allemaal niet op kunnen noemen, maar het moeten er minder worden vindt D66. Dat zou 200 miljoen schelen.

Henk Hagoort is geschrokken. De voorzitter van de raad van bestuur van Publieke Omroep Nederland zegt dat er van de 24 nog maar 10 over zouden blijven.
Ik voel niet met hem mee. Ik schrik namelijk voortdurend als ik naar de Nederlandse tv zit te kijken. In mijn huis geen treurbuis.
Rik Rensen, voorzitter van de Wereldomroep, is zelfs geschokt. Zijn winkel zou namelijk worden opgeheven. Daar maken ze programma's in 10 verschillende talen. Het is mij niet bekend voor wie; van de radio schrik ik namelijk ook. Zelfs Radio4 heeft belspelletjes.

Voor de 2000 mensen die hun baan zouden verliezen vind ik het erg vervelend. Verder kan ik alleen maar juichen. Ik hoop dat er een soort BBC overblijft als alle saneringen zijn uitgewoed.
De verzuiling ligt achter ons, de vertrossing ook. Meer is niet beter.

1 opmerking:

henri van veen zei

ik ben het eens een keer roerend met je eens; maarre handen af van de regionale omroep, hè?