dinsdag 2 maart 2010

Campagnefranje

Midas Dekkers introduceerde de Homo Adidas; ik wil de Homo Sapiens Politicus als ondersoort invoeren. Bush, Balkenende en Wilders eten ongetwijfeld brood, maar in mentaal opzicht zijn ze anders. Ook veel van hun lokale collega's hebben een ander chromosomensetje dan wij, vermoed ik.

De verkiezingsprogramma's staan vol exotische gedachten. Het CDA in De Stad wil dat er voor elke nieuwe regel minimaal twee oude worden opgeheven. Boekhouden met waarden en normen? In vijf stappen de tien geboden overboord?

Onlangs, in 1674, is het middenschip van de Dom ingestort. De Groenen en de ChristenUnie willen het herbouwen. Crisis, ontkerkelijking en de lokale woningnood zijn deze mensen in Het Heilig Vuur van De Campagne ontgaan.

Over Trots op NL lees ik: ...prostituees die overlast verzorgen, moeten verdwijnen.

Gelukkig waait er een Nieuwe Wind: De Partij van de Eenvoud. "Eenvoudig beleid is bijna altijd beter dan complex beleid." Hier zit zo te zien een zware denktank achter, van de VN en Nijenrode. De PVE zoekt oplossingen langs de lijn van Lokaal Gezond Verstand.
De voorbeelden daarvan in de lokale verkiezingsprogramma's heb ik al genoemd. En de Kiezers? Zondag gingen er voor het eerst in acht jaar weer FC-Utrechtsupporters met de trein naar Amsterdam, nadat ze het verzoek hadden gekregen geen antisemitische leuzen te roepen.
Vóór het duel zijn ze alle zeshonderd met een peloton ME'ers teruggestuurd. Job Cohen had wel genoeg lokaal gezond verstand.

Geen opmerkingen: