vrijdag 28 mei 2010

Simpel

Laat ik beginnen met de vaststelling dat ik meedoe. Door zijn bestaan levert Gadeslagader een bijdrage aan de overdaad -misschien is overschot een beter woord. Er is meer nieuws met commentaren en meningen dan een mens kan verwerken.

Jan de Jong denkt daar iets anders over. Als directeur van de NOS wil hij een simpel journaal voor jongeren, laagopgeleiden en allochtonen invoeren, om zes uur bijvoorbeeld.
Niet erg strategisch van hem om dat zo te presenteren. Een simpel journaal. "Luister maar niet naar hem; hij kijkt naar het journaal van zes uur. Begrijp je?"

Bovendien hebben we het Jeugdjournaal! Ik weet van allochtonen die dat combineren met een bulletin in eigen taal en uitstekend bijblijven.

De directeur vergeet misschien ook dat er mensen zijn die niet willen. Die geen kranten lezen, niet stemmen en het journaal niet willen zien.
En het zullen er meer worden. Want JP Wankelende houdt ook deze week in het Reformatorisch Dagblad stug vol: "Ik weet dat ik een missie heb."

Naar welk journaal kijkt hij eigenlijk?

2 opmerkingen:

Susanne zei

De Fabeltjeskrààààààààààànt!

KortwegDekker zei

Maar meneer de Uil zegt dat dieren precies als mensen zijn, met dezelfde mensenwensen... Daar moet je bij het CDA niet mee aankomen :-(
Jaaahaaaa, daar is ze weer met haar dieren!