dinsdag 25 mei 2010

Debat

Ik heb het hier al eens opgebiecht; ik heb geen electronische fopspeen. Een dagelijkse duik in de droesem van zoveel kanalen, de afstandsbediening als roer, kompas en zwemvest; ik pas ervoor.

Het lijsttrekkersdebat van afgelopen zondag heb ik dus niet gezien. 1,3 miljoen mensen wel. En de nabeschouwing werd zelfs beter bekeken! Kwam dat door het mooie weer? Of hebben er 200 duizend mensen gewacht tot deskundigen iets bruikbaars uit de opgehoeste prut destilleerden? Zo ben ik namelijk wel.

Het moet een nare vertoning zijn geweest. Ik denk dat de programmamakers van RTL wisten wat ze deden, toen ze Cohen voor de messentrekkers wierpen.
Onderzoeksbureau Synovate had Rutte in een mum tot overwinnaar uitgeroepen, op basis van een peiling die niet veel om het lijf had. Cohen tweede, Killders en Kwakkel-ende gedeeld op drie.

Toen het debat een uur had geduurd waren er op Twitter al 10 duizend tweets geplaatst. Femke Halsema zat thuis op de bank en gebruikte de internetdienst om deel te nemen zonder vies te worden. Applaus!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed stuk! Ik heb een stukje op de radio gehoord en heb me na een korte tijd woest op het tuinieren geworpen, omdat de plaatsvervangende schaamte me te veel werd. De vertoning was een onwaardige scherts, eerder thuis aan de andere kant van de Atlantische Oceaan.

Ga zo door met schrijven!

Groet, Richard Dekker

bryk zei

Ha, ik stond in Enschede op de oude markt en keek en luistrerde naar deze mensen
http://www.youtube.com/watch?v=kuwLg-DAxgw