maandag 17 mei 2010

Geheimen

Je hebt aan niemand verteld waar je bent geweest. Geen mens gezien, dus van getuigen zul je geen last hebben. Alleen een speurhond zou je kunnen tegenspreken maar dan moet hij wel haast maken.

Behalve in het digitale dorp! Vier jaar lang heeft Google met auto's rondgereden om opnamen voor Street View te maken. Nu blijken deze karretjes en passant ook persoonlijke informatie van onbeveiligde netwerken te hebben opgeslagen. Daar is ophef over ontstaan en Google spreekt van een foutje.

Het is onduidelijk wat het bedrijf met deze gegevens heeft gedaan. Een derde partij zal nu de opnamesoftware inspecteren en de procedures worden gewijzigd. Google zegt de informatie zo snel mogelijk te zullen verwijderen.

Doe geen domme dingen, sluit 's avonds de gordijnen en draai de voordeur op slot, ook op je pc.
Ik mag het zeggen. Dankzij Street View sta ik met wat anderen herkenbaar in beeld. Het adres houd ik ouderwets geheim.

1 opmerking:

bryk zei

sterker nog
toen een vriendin mij streetview liet zien en de straat zocht waar ik woonde: ja, toen zag ik mezelf voor de auto staan. wel 3 keer.
Nu zie iki er beeldschoon uit dus dat is geen probleem, maar je zal maar net die koortslip hebben!!!