maandag 31 mei 2010

Oranje

Kwispelende Vriend en ik stonden te wachten voor rood licht toen er een Volvo met vlaggetjes achterin voorbij reed. Zo'n frivool waslijntje met oranje driehoekjes.

Als ik een keer een volledige voetbalwedstrijd heb gezien, moet het in een vlaag van waanzin zijn geweest.
Penalties tegen de enkels, verdwaalde ellebogen, fluimen, spreekkoren en belachelijk veel geld; in mijn ogen speelt de bal geen rol van betekenis.

Ik kijk nog liever naar K1, waar beiden rekenen op letsel en de scheidsrechter er soms letterlijk met zijn neus bovenop zit.

Terwijl ik me bijna grommend afvroeg wanneer het WK begon -zo goed ben ik dus op de hoogte- rende Kwispelende Vriend naar voren. Niet voor een tackle, maar voor een puppie.
In een mandje aan het stuur van een scootmobiel zat een hondje van acht weken. Een apricot poedeltje dat hulphond gaat worden. Met oren als oranje vlaggetjes.

Geen opmerkingen: