zaterdag 29 mei 2010

Meldingen

Dit honderdste stukje kan ik beginnen met een prettige mededeling -voor mijzelf. In het klassement van onveilige steden staat De Domstad op 10! Eindhoven op 1, Rotterdam op 2, en Tilburg op 3.

Helaas weet ik niet hoe deze rangorde tot stand is gekomen. Worden er incidenten geturfd en scoren ingeslagen auto's net zo hoog als aanrandingen? Legt een winkeldiefstal hetzelfde gewicht in de statistieken als een moordzaak?
Dat had ik graag willen weten! Twee Brabantse steden in de top drie; wat moet ik met deze informatie?

Niet zo lang geleden sprak ik een agente. Wat niet gemeld wordt bestaat niet, zei ze letterlijk.

Zou het zo zijn dat de inwoners van de Lichtstad vaker aangifte doen en daardoor op de eerste plaats terecht zijn gekomen? Dat wij in de Randstad -andersom- al zo ver heen zijn dat we niet meer de moeite nemen om alles te melden?

Het kost een paar uur en ik krijg hem niet terug, maar misschien ga ik vanaf nu wel naar het bureau als mijn fiets weer eens gejat is. Kan ik meteen vragen wie er ondanks de onderbezetting nog tijd heeft om zulke nietszeggende lijsten samen te stellen.

Geen opmerkingen: