donderdag 8 april 2010

Voorwaarts

De wereldstoffeerder slaat toe! De forsythia's waren er al een poosje. Hun gele bombarie krijgt nu steun van prunussen en magnolia's, die tegen de bakstenen minder opvallen.
Kunnen ze ook groene muren produceren? Dat zou veel veranderen.

Voor de goede orde wil ik even iets benadrukken: Mijn aandacht voor de natuur gaat niet samen met heimwee naar de holenbeer en rooksignalen. Het plattelandskind in mij probeert de tijd niet stil te zetten of om te buigen.
Ik heb veel ontkiemingen en geboortes gezien, waardoor ik nooit een echte stadsman zal kunnen worden. In mij ligt voor altijd het weiland.

Op de vensterbank staat een grote pot met slootwater. Watervlooien, algen, kroos en wat slakken brengen mij het drama waar een ander SBS voor heeft.

Kwispelende Vriend zal het wel snappen. Stokken en PET-flessen vindt hij allebei even fascinerend.

Geen opmerkingen: