zondag 18 april 2010

1980, 1880?

Het gebeurt wel eens dat ik wakker word met een droom nog om me heen. Kwispelende Vriend en ik begroeten elkaar en ik ben ergens anders. Muziekinstrumenten aan het kopen in India bijvoorbeeld.
Die heb ik ook gekocht; ze hangen aan de muur. Alleen was dat niet vorige week, maar bijna twintig jaar geleden.

Vanmorgen waren er meer vogels dan mensen op straat. Mijn schaduw was zeker twee keer langer dan ikzelf. De schaduwen van de bomen zijn in deze tijd het mooist, want ze aarzelen nog. Het blad is klein, waardoor het silhouet met ieder beetje wind een andere hoeveelheid licht doorlaat. Veel bomen en heesters bloeien daarbij.

Terwijl ik liep te ballen met Vriend was ik terug in het Kröller-Müller, waar ik als kind een paar keer ben geweest. Vriend stond tussen de impressionisten in 3D.

Bruine hond in de bloesem bij laag licht. Toegang gratis.

2 opmerkingen:

Unknown zei

En toevallig geen luchtverkeer? misschien was het toch 1880!

Vriend W. zei

Mooie poezie!