donderdag 15 april 2010

Onder invloed

Mensen die opgewekt en belangstellend bij je komen, hebben daar wel eens een reden voor: Een doel dat in de dubbele agenda staat.
Honden huichelen niet. Je ziet meteen wat er in hun hart en bovenkamer zit. Welke kleur de muren hebben, of je welkom bent, of niet.

Kwispelende Vriend is nadrukkelijk tevreden. Het wereldnieuws ontgaat hem. Dat is op zich niet voorbehouden aan honden; ik ken mensen die nauwelijks weten wat er buiten hun huis aan de hand is.
Als Vriend mij 's morgens ingetogen joelend begroet, is dat niet vanwege de aandelenkoersen. Twee minuten in de ochtendzon later loopt hij te dartelen en te lallen. Net een puber in Salou.

Ik loop ook, maar denk ondertussen aan Poetin, de paus en de PVV. Vandaag heb ik daar eigenlijk geen trek in. Ik ga met Vriend een lange wandeling maken. De zon schijnt, er bloeit van alles... Wie met pek omgaat, raakt ermee besmet, hoop ik.

1 opmerking:

Unknown zei

Dat is een mooie manier om 15 april te vieren!