donderdag 18 februari 2010

Messtic

Veel kantoren hebben een papiervernietiger. Ik ook. Eigenlijk is het een bedrijf. Vier broers met hart voor de zaak geven alles een tweede leven als speelgoed, tapijt of dekbedvulling. Zonder geluidsoverlast. Ze nemen nauwelijks de tijd om te eten, drinken zelden en zijn 24/7 bereikbaar.

Ik kan mijn gerbils alleen geen plastic geven. Omdat ik een rugzak heb, sla ik aangeboden tassen vaak af. En nog bouw ik een voorraad op. Ondertussen ziet de openbare vuinisbak ook veel binnenvallen want een gedeelte gebruik ik voor de poep van mijn kwispelende vriend.

Niet zo lang geleden is voor het kleine AH-filiaal in mijn buurt een huisje geplaatst. Manshoog met raampjes. Een caravan zonder wielen, die wij met ons plastic mogen vullen. Wij Nederlanders hebben het hoogste percentage eenpersoonshuishoudens van de EU. Aan de boodschappen voor en achter mijn beurtbalkjes zie ik, dat ik niet als enige een losse paprika of winterpeen insla. Verpakt in... Juist!

Misschien gaat Oom Appie in de toekomst weer naakte groenten verkopen. Maar hoe moet hij er dan BIOLOGISCH opzetten???

1 opmerking:

Suus zei

Met Canon eetbare inkt cartridges.... Appie even bellen?