maandag 14 juni 2010

Waarheen?

Gelukkig heb ik toegang tot buitenlandse media. Elf over het paard getilde goudhaantjes met een bal leiden niet overal tot een nationale verlamming.

Om half twee ga ik boodschappen doen. Ik moet naar AH, waar de kortaangebonden eenling in mij een worsteling te wachten staat. Op Hyves, Facebook, Twitter, YouTube, Wikipedia, Flickr en MSN hoef ik ze niet tegen te komen, maar in de winkel ontkom ik er niet aan; de confrontatie met beesies.

Er is ongeveer een miljoen functioneel analfabeten in dit land. Een nog groter aantal heeft vorige week PVV gestemd.
En als je bij de grootste grutter voor 15 euro boodschappen doet, weet je zeker dat we zinken:

"Wilt u een beesie?"

Daar is heel lang op gebroed. Door goedbetaalde landgenoten, met minstens HBO.

1 opmerking:

Unknown zei

...Ik zeg: Ja!...daar buiten staan kinderen te wachten: "Mevrouw, heeft u bessies?"

-There are apples and there are ORANGES.