vrijdag 18 juni 2010

Huishouden

Het Gadeslagaderlijk Paleis is een stofnest, met hier en daar een plant en een hond. Het huishouden heeft niet mijn welgemeende aandacht.
Bij het nieuws op de google-pagina vind ik een link naar de Teleplaag. Letten we even op mijn cursivering?

"Minder huishouden door televisie en computer"

"Steeds meer Nederlanders houden minder tijd over voor huishoudelijke taken, omdat ze langer televisiekijken en meer programma's terugkijken op internet."

Zo had ik het nog niet bekeken! Het is helemaal niet mijn schuld dat ik in een biolab lijk te wonen; het komt door dat allesoverheersende internet! Wie mag ik voor deze opluchting bedanken?

Het Spot, kenniscentrum voor televisiereclame heeft een tijdbestedingsonderzoek gedaan. Vrouwen besteedden vorig jaar 22 minuten meer aan het huishouden, dan de gemiddelde 171 minuten in 2010. Per dag? Per week? Is 2010 al om? De Teleplaag vermeldt het niet.

Gelukkig ben ik een man, heb ik een andere krant en geen tv. Het is hier zo al vies genoeg.

Geen opmerkingen: