dinsdag 5 oktober 2010

Doorgaan Geert

De wrakingskamer heeft geoordeeld dat de uitlating van de rechter gisteren ongelukkig geformuleerd was, maar ziet geen redenen om de rechters te vervangen. Raadsman Bram Moskowicz is teleurgesteld.

"U wordt nog wel eens verweten, door anderen, dat u goed bent in het poneren van een stelling, maar de discussie uit de weg gaat. En het lijkt er een beetje op dat u dat nu vandaag ook weer doet." Dat zei de rechter.

Ik kan me deze opmerking wel voorstellen, nu de Grootste Waffel van Den Haag ineens buiten dienst wenst te zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat Wilders in de rechtszaal niet "vol op het orgel gaat", zoals hij het zelf omschreef. Hij zit daar niet in de ontgoochelde onderbuik van zijn eigen publiek, maar onder het vergrootglas van deskundigen.

Toch heeft het iets opmerkelijks. Edelgeertman werpt anderen dit al jaren voor de voeten: jullie zwijgen en nemen nog een slokje terwijl jullie iets zouden moeten zeggen.

Gisteren is deze stok, na wat rondjes om de linkse kerk, als een boemerang op zijn eigen kop geland. Auw.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is geheel mijn gevoel hierin! De sluwe vos lijkt mij zo een tactisch spreker, die graag aanvalt onder de gordel maar wegduikt wanneer zelf onder vuur.Raak stukje!

Vriend W. zei

Die boemerang opmerking was wel weer scherp :)